خواندنی ها

4 نوع پمپ آب کشاورزی که می توانید در مزرعه خود استفاده کنید

پمپ آب کشاورزی

عملیات مزرعه مانند آبیاری جنبه های ضروری کشاورزی است. شما باید آب را در مکان و زمان مناسب به گیاهان برسانید. پمپ های کشاورزی ماشین آلات موثری هستند که برای اجرای عملیات مزرعه شما مورد نیاز است. شما به یک پمپ آب کارآمد نیاز دارید که نیازهای شما را برآورده کند و سیستم توزیع آب شما را برای ساده کردن عملیات آبیاری شما تقویت کند. برخی را می توان با گازوئیل و بنزین کار کرد در حالی که برخی دیگر از برق استفاده می کنند.

قبل از خرید پمپ چه فاکتورهایی را باید در نظر گرفت؟
در اینجا عوامل مختلفی وجود دارد که تعیین کننده نوع پمپی است که باید انتخاب کنید:

اندازه میدان
چشم انداز
منابع برق
منابع آب
فشار آب مورد نیاز
مصرف موتور و سوخت
جابجایی و سرعت پمپ
فاصله و ارتفاع از منبع آب
نوع سیستم آبیاری که از آن استفاده خواهید کرد
هنگام خرید یک پمپ، به چیزی نیاز دارید که بتواند در نهرها، حوضچه ها، خندق ها و کانال ها بدون پرایمینگ یا خطوط مکش کار کند. باید بتواند هرگونه موادی را که ممکن است نازل ها و آبپاش های تغذیه کننده سیستم های محوری را مسدود کند، فیلتر کند. علاوه بر این، استفاده از آن باید آسان، ماندگار، بدون خوردگی و قابل حمل باشد.

پمپ ها کجا استفاده می شوند؟
پمپ های کشاورزی طیف وسیعی از کاربردها را دارند، مانند:

اجرای سیستم های آبیاری
آبیاری گیاهان و پمپاژ آب برای مصارف خانگی، دامداری و آبیاری
مدیریت لبنیات و پسماند
استفاده مجدد از آب دم
لایروبی آب مصرفی برای آبزی پروری و آبیاری
پاکسازی رسوبات و لجن در تالاب ها و برکه ها
راه اندازی مزارع پرورش ماهی
انتقال حجم زیادی آب از رودخانه ها، سدها، کانال ها و برکه ها
انواع پمپ های کشاورزی
در اینجا چهار پمپ آب کشاورزی مورد استفاده برای کشاورزی آورده شده است.

پمپ های جابجایی
پمپ های گریز از مرکز
شناور
پروانه
پمپ های شناور
این یک پمپ است که یک پمپ توربین است که به یک موتور الکتریکی ضد آب کوپل شده است. نگهدارنده های یاتاقان و محور محرک طولانی مورد نیاز برای پمپ توربین چاه عمیق را حذف می کند. دارای یک ملخ در پایین است که نقش حیاتی در هل دادن آب دارد. آنها برای جابجایی حجم زیادی از آب با نیازهای ورودی انرژی کم استفاده می شوند. پمپ های شناور دارای راندمان بالا، نصب و نگهداری آسان و مقرون به صرفه هستند.

انواع پمپ های شناور
سه نوع پمپ شناور وجود دارد: عمودی، افقی (یا CW) و جریان مخلوط.

پمپ های مستغرق عمودی (VSPs): این پمپ ها دارای یک شفت تکی هستند که در ستون آب زیر نیروگاه فرو رفته است. موتور خارج از محفظه پمپ و محور پروانه قرار دارد. این یک محدودیت طراحی اصلی در VSP ها است. بالابر آب می تواند کوچک باشد و ظرفیت آن ممکن است برای باری که تجربه می کند کافی نباشد.

پمپ های غوطه ور افقی (HSP): این پمپ ها دارای دو محور هستند که یکی در زیر دیگری فرو رفته است. جهت گیری پروانه ها به گونه ای است که آب از چپ به راست در اطراف آنها جریان دارد. اینها پمپ هایی هستند که هم شفت و هم محفظه پمپ در آن طرح نصب در بالای سطح زمین شناور هستند. آنها دقت بهتری نسبت به پمپ های شناور عمودی ارائه می دهند، زیرا اجتناب از تلفات هیدرولیکی در حین کار دشوارتر است، و آنها را در نرخ های جریان بالا به دلیل از دست دادن توان و انرژی ناکارآمد می کند.

پمپ های شناور با جریان مخلوط (MSP): این پمپ پیکربندی VSP و HSP را در یک بدنه پمپ ترکیب می کند. پروانه ها در زیر آب هستند، اما محور موتور و پروانه در بالای بدنه پمپ قرار دارد. جریان به سمت موتور بیشتر از هر دو پروانه خواهد بود و آب به محفظه ای که آن را احاطه کرده است جریان می یابد تا وزن هر پمپ به طور مساوی روی سطح کار آن توزیع شود. با حرکت از این محفظه به سمت بالا، یک سطح بالایی وجود دارد که در آن مواد کار از یک روزنه کوچک قبل از عبور به محفظه دیگری در زیر عبور می کند. اگر این حفره با آب پر می شد، کار به درستی کار نمی کرد. این طرح مسائل مربوط به اختلاط را با تغییر اندازه هر پمپ و توانایی آن در گردش آب در داخل آن برطرف می کند.

مزایای پمپ های شناور
برخی از مزایای پمپ های شناور به شرح زیر است:

پروانه های غوطه ور اجازه بدنه پمپ های کوچکتر و کارآمدتر را می دهند.
پمپ ها را می توان در مناطق صعب العبور قرار داد.
حفظ سرعت ثابت با موتورهای زیر آب راحت تر از موتورهای زمینی است. این امر به ویژه در هنگام کار در زیر سطح زمین، جایی که تلفات در توان و انرژی قابل توجه تر است، صادق است. – خطر شوک هیدرولیکی و خرابی کمتری وجود دارد.
پمپ ها را می توان در باتلاق ها، مصب ها و سایر محیط های آبی که پمپ های عمودی نامناسب هستند نصب کرد.
نصب و نگهداری آنها آسان است
مقرون به صرفه هستند
بوستر پمپ های شناور با طراحی ویژه می توانند به صورت افقی در خطوط لوله نصب شوند. آنها همچنین می توانند به عنوان یک تقویت کننده در خط مکش پمپ، جایی که سطح آب در نوسان است، کاملاً کار کنند.

پمپ های پروانه ای
اینها پمپ هایی هستند که از پروانه ها برای انتقال آب به یک مکان خاص استفاده می کنند. آنها در مناطقی که به فشار زیاد و حجم کم نیاز دارند بسیار کارآمد هستند. با این حال، آنها همچنین می توانند برای جابجایی حجم زیادی از آب با سرعت های بالاتر به دلیل طراحی صفحه پیچی استفاده شوند.

انواع حرفه ای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *