خواندنی ها

پمپ آب خانگی چگونه کار می کند؟

پمپ آب خانگی چگونه کار می کند؟

همه مردم آب خود را مستقیماً از شهر دریافت نمی کنند. در بسیاری از مکان ها، صاحبان خانه برای تامین آب خود به چاه های خصوصی متکی هستند. این چاه ها به پمپ های آب قابل اطمینان نیاز دارند تا جریان آب را به سمت شیرها، دوش ها و سایر وسایل خانگی حفظ کنند.

اگر در خانه ای با چاه زندگی می کنید، مهم است که بدانید پمپ های آب چگونه کار می کنند. در این مقاله، ما این را توضیح می‌دهیم و نشانه‌هایی را نشان می‌دهیم که پمپ چاه موجود برای جایگزینی آماده است.

پمپ های آب برای چه مواردی استفاده می شود؟
پمپ های آب برای استخراج آب از یک چاه شخصی و انتقال آن به مخزن ذخیره سازی استفاده می شود، جایی که می توان از آن برای تامین آب جاری در سراسر خانه استفاده کرد.

به طور کلی، پمپ ها طوری تنظیم می شوند که آب را تا زمانی که فشار هوا در مخزن به یک سطح از پیش تعیین شده برسد، به مخزن ذخیره فشار دهند. در این مرحله، تا زمانی که از آب خانه خود استفاده نکنید، پر کردن مخزن متوقف می شود. هنگامی که سطح آب در مخزن ذخیره کاهش یابد، پمپ شما یک بار دیگر شروع به پر کردن آن می کند.

اکنون، همه اینها منطقی است، اما ممکن است تعجب کنید که چرا مردم به جای اینکه فقط آب از شهر بگیرند، چاه دارند. در حالی که بسیاری از خانه ها از شهرداری خود آب می گیرند، افراد بی شماری دور از شهرهای بزرگ و متوسط زندگی می کنند. این افراد برای رساندن آب به منازل خود به یک راه مطمئن نیاز دارند و چاه و پمپ خصوصی بهترین راه برای این کار است.

چگونه بفهمیم که آیا به یک پمپ آب جدید نیاز دارید؟
تعویض پمپ چاه کار آسانی نیست. گفتنی است، اگر بتوانید قبل از اینکه به طور کامل از کار بیفتد، متوجه شوید که پمپ خراب است، می توانید از سردرد قابل توجهی خلاص شوید.

در اینجا چند نشانه وجود دارد که نشان می دهد پمپ چاه شما ممکن است برای تعویض آماده باشد:

تغییر فشار آب: اگر فشار آب شما به طور غیرمنتظره ای در سراسر خانه تغییر می کند، ممکن است به دلیل پمپ شما باشد. با یک متخصص تماس بگیرید تا بررسی کند و علت را مشخص کند. افت فشار آب می تواند نشان دهنده مسائل بی شماری باشد، اما همه آنها باید توسط یک متخصص بررسی شود.
صداهای پمپ: اگر ماشین‌ها صداهای عجیب و غریب تولید می‌کنند، احتمالاً علامت بدی است. این در مورد پمپ چاه شما نیز صادق است. معمولاً به این معنی است که یک قطعه شل یا فرسوده شده است.
آب ریختن آب توسط شیرها: آب ریختن از شیر آب می تواند نشان دهنده وجود مشکل در مثانه هوا در پمپ شما باشد.
پمپ ها دائماً کار می کنند: پمپ های چاه قرار نیست همیشه کار کنند. اگر متوجه شدید که میزان مصرف آب شما تغییر نکرده است، اما پمپ شما دائما در حال کار است، ممکن است زمان تعویض فرا رسیده باشد.
رسوب در آب: پمپ ها قرار است رسوب آب را فیلتر کنند. اگر متوجه رسوب شدید، ممکن است فیلتر شما مشکل داشته باشد.
قبوض آب و برق بالا: هنگامی که مشکلی در پمپ شما وجود دارد، می تواند باعث کار مداوم یا ناکارآمد آن شود. قبض آب و برق شما ممکن است قبل از اینکه متوجه شوید مشکلی وجود ندارد، یک پرچم قرمز بلند کند.
از ما بخواهید پمپ آب خود را امروز نصب کنیم
اگر به تازگی به خانه‌ای با چاه نقل مکان کرده‌اید، یا به یک پمپ چاه جدید برای جایگزینی پمپ قدیمی خود نیاز دارید، در این صورت مستر روتر لوله‌کشی ابزار لازم برای انجام کار را دارد. ما چندین دهه تجربه کار بر روی انواع پروژه های لوله کشی، از جمله نصب پمپ چاه و خدمات پمپ چاه را داریم. برای حل مشکلات پمپ چاه خود امروز با ما تماس بگیرید یا یک تخمین آنلاین درخواست کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *